Saturday, February 5, 2011

melayan karenah si kecil.....

Weeehuuu.... ari ni nk citer tntg anak2 lah... leh x..? x kire nk citer gak... hakhak.. Memandangkn mode cuti tgh ade ni, ari ni aku pon dok la besembang2 ngan ank yg pompuan aku tuh... Nama nye Insyirah... Umur 4thn... Dia punye pot pet pot pet jgn dikenang ler... mengalahkn mak dia.. hehe... tapi rasenye mak dia baik skit kot... hohoho... ok. prasan jap...

Kegemaran si kakak ni x lain x bukan tgk katon... dia ni satu yg aku prati kan bile tgk katon kt tv tu, dia suke sgt mengajuk ayat2 katon tu... huhuhu... sampaikn bile nk beckp ngan kite pon dia buley gune ayat katon tu... kalo dia nk tolong kite wat keje ape2 ke dia kan tanye cm nih. "mak... bolehkah insyirah membantu emak membasuh pingan.." alahai cukup skema.. kalo dh siap tu dia akan ckp "mak dh selesai.." x ke skema tu... kalo kite ckp jelah "dh siap..." hukhuk....

Antara lain2 ayat yg sering si kakak ni gune...
"mak... cahaya matahari menuju ke arah mata insyirah.."
"eeemmmm sup ni sunguh lazat"
Yg paling baru.... "mak... bolehkah insyirah nk jadi superhero.." pulak dh... tetiber jer nk jd superhero anak aku nih... hehe..

Td dok sembang2 ngan dia smbil melukis, dia kate dia nk lukis gambo mak lah... aku pon ckap lukis la... dia temenung jap... aku pon tnye le nape kakak x lukis lg... dia kate.."insyirah x tau lah mak... muke mak sunguh bulat.." huh!! tetiber... tp kn org ckp bebudak x pandai menipu... huhu.. adkh ini tanda nye aku dh gemokss... Tuk menyedapkn hati aku pon ckp.."x pe lah.. kalo x tau meh sini mak lukis gamba insyirah nak?" dia pon senyum smbil berkate.."ok lah.. mak lukis muke insyirah lawa2 yer..." dan aku pon tnya..."Lawa tu mcm saper..?" " emmm... lawa mcm mak la.." dia jwb... hakhak.. kan aku dh kate budak2 ni x pandai menipu... hohoho... jd maksudnye disini... aku ni lawa lah yer.... hehehe... prasan lagi.... hehehe..





.....ni lah si cantik manis... Insyirah.....

mood : aku nk kurusssssss.... hihihihihi....

No comments: