Wednesday, March 30, 2011

aku & cekgu.... cekgu & aku....

ada apa dgn aku..?? ada apa dgn cekgu..?? eh x der ape2 sebenar nye... kehkeh.. saje nk bg suspen jer... Lame le sesangat rasanye x update blog... walaupon x der n3 baru tp aku tetap gak jengok2 blog kwn2... jgn risau yer kwn2 sume.... eh ramai ke kawan2 kt sini... kalo x kawan pon buat2 kawan la ek..


cekgu tgh tekun ngajo nih....

aku & cekgu... apakah..??  sebenarnye kalo nk ikot kn cite2 asal masa kecik2 dulu aku ni nk la sgt jd cekgu... bagi aku, kerja cekgu ni amat lah mulia... bkn senang tau nk mendidik ank2 murid mnjd org yg brjaya... tu yg aku suke sgt nk jd cekgu... tapiiii.... apakn daya... blajo x brape nk pandai... bukan x pandai yer.. di ulangi x brape nk pandai... maka x layak lah aku tuk menjadi seorang cekgu... maka sejak dari itu aku pon menanam azam... kalo x dpt jd cekgu pon dpt keje bersame2 cekgu pon jd lah... oh sungguh tdk tinggi cita2 aku... walaupon cita2 x tinggi tp aku berjaya la jugak mencapai cita2 yg suci lagi murni itu... hohoho... ok la tu kan... kira cita2 tercapai aper..?? ade org yg cite2 dr kecik hebat2 tp sampai beso x tercapai lg tau... kira nya aku sgt lah beruntung.... 

maka bekerja lah aku di sekolah sejak bertahun2 lama nya.... sronok sebenarnye bekeja kt skolah ni... byk benda yg kita tau... yg plg beshh nye aku dpt bekawan ngan cekgu... dulu mase skolah2 mane ade dpt bekawan ngan cekgu... skarang dpt wooo.... hehehe... ek eleh tu pon nk bangge... wekk...  yg lg beshh jd cekgu ni dpt cuti pnjg... sethn 4 kali cuti pnjg tau... uhh sgt beshh.... kalo jd tukang kebun cam aku nih idak le dpt cuti pnjg2 mcm cekgu... beshh kan..?? Yg lg beshh nye tiap2 tahun ade sambutan hari guru tau... tukang kebun mane ader... untung x untung la jd cekgu nih... 


gile langsing cekgu nih....


Kalau dr segi x beshh nye jd cekgu ni pon byk jugak sebeno nye.... Antaranya ragam budak2 skolah zaman skarang.... huish... mmg teruk budak2 zaman skarang nih... mane ade takot ngan cekgu lg dah... kalo kt skolah aku ni jgn di citer le... mmg budak2 nye x takot cekgu dah... x macam zaman aku skolah dulu....  bile di ingat balik aku rase cam nasib baik aku x jd cekgu... hehe... kalo x aku rase byk dh budak skolah mati aku kerjakan... aku ni garang.... haha... mau x mati budak2 yg degil tu.... nasib baik aku x jd cekgu kan.. Jadi aku bebangge jd tukang kebun kt skolah.... hakhak...



psstttt.... saper x pecaye aku keje sbg tukang kebun.... sile angkat tgn... hakhak....


mood : sgt besh.... baru abih bace novel yg tebal.... dn sgt besemangat nk update blog...lalalala~~~






4 comments:

Silent said...

jha'ah kan..pensyarah pun tade selamat hari pensyarah

Rafi Nilhan said...

ntah2 memang cikgu kot.. :)

Azroy Bin Kassim said...

patut la minat Mat Besi.. suka baca novel rupenye....

akutetapaku said...

silent ~ a'ah kn.... agaknye pensyarh same ngn tukang kebun kot... hukhuk

rafi nilhan ~ oh tidakk... x layk nk jd cekgu pon... huhuhu...

azroy ~ oh mat besi... suda lama x dgr citer mat besi... tentu mat besi pon jiwangkn... kehkeh..