Friday, April 1, 2011

Mengata Mak Mertua..

di suatu pagi yg hening....

"eeee aku idak la boley bebaik2 ngan mak mertua aku.. x nak aku.." kata si saodah pd rakan2 opis nyer...
"same le ngan aku.... aku kalo mak metua aku beli gelang beso, aku msti lawan punyer... aku pastikn gelang aku lg beso dr dia... mana boley dia lebey.." sahut si edah pulak...
"aku kn paling x suke mak metua aku tu sikit2 man... sikit2 man..eee rimas aku.. mcm la man tu aje anak dia.." ipah pulak menambah...
" a'ah.... mak metua aku pon cenggitu asyik2 laki aku...asyik2 laki aku... anak yg lain idak pulak dia heran.. asal ade je hal sikit nk pangil laki aku.... eeee....." saodah turut meluahkn perasaan x puas hati nye pd kengkwan opis nye....

aku duduk di meja aku sambil mndengar jer... ishh deme ni pg2 lg dh ngumpat... ngumpat mak metua plak tu... kata aku didlm hati smbil buat2 muke suci... konon2 x mo join diorang la.... aku bab2 ngumpat nih mmg x join... buat2 pulak di pg jumaat... lg la aku x join... lgpon tajuk diorg x beshh... ade ke ngumpat mk metua... apa barang... sunguh suci aku ini... hakhak... ni kalo husben aku bace tentu sgt terharu...

org pompuan ni mmg la cenggitu kalo bab mak metua ader jer yg x kena... x ngam.... yg aku heran tu anak mak metua diorang nak tp ngan mak metua x boley pulak nk ngam... pada aku la kan kalo ko dah kawen ngan anaknye maknanya ko kene kawen ngan satu family dia... ko x boley la suke kt laki ko sorang jer.. ko kene la suke kat mak dia jugak kan... baru la betul... mak metua ni bkn susah sgt k hendel... mule2 tu ko kene la tengok style dia dulu... ko kena la ikut rentak dia dulu... x boley la nk ikut kepala sendiri jer... yg mana dia x suke tu ko jgn la buat... walaupon bende tu ko suke... itu la namenye ikut rentak dia... kalo dh lame2 skit hah baru la ko tukar tune skit2... pelan2... nnti lama dia pon boley la ikut rentak ko pulak....

aku ngan mak metua aku ok jer... ngam.. pemeganag title menntu kesayangan 7 thn berturut2... yg ni aku tipu... kahkah... aku benasib baik la pasal mak metua aku jenis yg kool jer.... rileks jer... tu psal la aku boley ngam...


psstttt.... aku mmg tgh try nk jd menntu kesyagn nih.... tgh keje keras nih... hihihi...


mood : sedang2 sajer.....hohoho...

4 comments:

~~Ticer Wann~~ said...

hihi nama watak tersebut sama nama bakal mak mertua sy... biasa lah memula 2 mmg xngam la kot... lama2 rasanya bleh masuk la..

*berazam menjai menantu yang disayangi ni.. ihiks

*xbek loh dorang ngumpat2 ni... :)

Silent said...

mak metua aku alhamdulillah paling sayang dengan aku

hahahaaaa

mykhalis said...

ishh..tak mapu nak puji diri sendiri..tapi sbb khalis je mnntu lelaki yg ada,pastu yg paling dekat dengan mak mentu..mmg i ni feveretla..heheh

akutetapaku said...

Ticer Wan :oh kebetulan.. hikhik

* trus kn usaha tuk menmbt hati mak metua...

* a'ah kn.. x bek ngumpat2kn...

Silent : alhamdulillah... err bkn ko belum kawen ker.. kehkehkeh...

Khalis : eh tu bkn puji ker tu... huhu...
bgus2 menntu feveret... hehe